Minősített tehetséggondozó műhely
Minősített Tehetséggondozó Műhely cím elnyerése
Egy hosszú akkreditációs folyamat eredményeképpen 2017. áprilisában intézményünk Minősített Tehetséggondozó Műhely lett. A tehetséggondozás terén hagyományokkal, dokumentálható, elért eredményekkel rendelkező nevelési-oktatási intézmények pályázhattak, akik tehetséggondozó mintaintézményekké váltak általa. A megyében két intézmény birtokolja a címet, a másik a Nagy Lajos Gimnázium, a régióban további kettő. A cím, öt évre szól, központi támogatást kapnak a műhelyek a tehetséggondozáshoz, a jó gyakorlatok terjesztéséhez.
2000 gyerek, 200 pedagógus, 20 tehetségműhely,
8 tehetségterület
Intézményünk a 650 éves jubileumát ünneplő Pécsi Tudományegyetem Gyakorlóintézménye.
Gyakorlóiskolaként mind alap-, mind középfokon nagy hangsúlyt fektetünk a tehetséggondozásra, az egyetemmel való együttműködés révén tehetséggondozó egyetemi műhelyek munkájába is bekapcsolódhatunk. Sajátos színt ad tevékenységünknek, hogy közreműködünk a tanári pályára készülő hallgatók felkészítésében, a hagyományos módszertani tudás keretében a tehetséggondozó tapasztalatainkat is átadjuk nekik.
Valamennyi tehetségterületen végzünk tehetségfejlesztést, többcélú intézményként tagintézményeink nemcsak horizontálisan, egy – egy tehetségterület kapcsán, de vertikálisan is együttműködnek. Ebben a rendszerben módunk van arra is, hogy tehetségígéreteinket akár az óvodától az egyetemig figyelemmel kísérhessük.
Hagyományai vannak a belső tudásmegosztásnak, a mentorálásnak, sokszínű kapcsolatrendszerrel rendelkezünk. Kollégáink nyitottak az új ismeretekre, különösen a kooperatív tanulásszervezés elemeire. Ezek azok az értékeink, amelyeket immár az MTM cím birtokában felajánlunk partnereinknek, várva az új és munkánkban hasznosítható jó gyakorlatokat.
Minősített Tehetséggondozó Műhely ppt [2]
MTM címátadó ppt [3]
MTM publikus elérhetőségei xls [4]
PTE Gyakorló tehetséggondozó munkaterv [5]
Tehetségsegítő program doc [6]
A MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG 32. ORSZÁGOS KONFERENCIÁJA [7]